5 Publikationer

Publikationer

Animation kommer af det latinske animare og betyder netop give liv eller give ånd til noget – vi ønsker at give liv og ånd til undervisning og pædagogik.

ECFA journal 2019 No.2

Animation Film & Media Literacy in Education – FAME, Take 1

(In ECFA Journal 2019)

Animated Learning Lab blev i 2018 medlem af den Europæiske organisation ECFA – European Children’s Film Association.

All inspirations materiale

All inspirationsmateriale

Animated Learning Lab – Et læringsfællesskab er et inspirationsmateriale skabt på baggrund af et 3-årigt kompetenceudviklingsforløb for lærere og pædagoger fra Viborg Kommune. Fokus var produktionsorienteret undervisning og æstetiske læreprocesser.

Film literacy I fagene

Film literacy i fagene

Denne publikation omhandler forskning i tilknytning til projektet Animated Learning Labs (ALL) – et projekt støttet af A.P. Møller og hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formål med henblik på praksisnær kompetenceudvikling for lærere og pædagoger i folkeskolen i Viborg Kommune.

Film literacy I fagene

Cobostories

Cobostories er et digitalt læringsunivers, udviklet under projektet, Storytelling Workshop Online Project (SWOP), som er et EU-støttet projekt ledet af Copenhagen Bombay. Cobostories giver eleverne mulighed for at engagere sig i selvstyrende og kreative konstruktioner gennem forskning, planlægning og skabelse af korte, animationsfilm.

Kreativ læring med levende billeder

Kreativ læring med levende billeder

Kataloget giver et kort overblik over hovedpointer, der er fremkommet ved følgeforskningen til Animated Learning Labs-projektet omkring produktionsorienteret læring; specielt med henblik på hvordan man understøtter en kvalificering og en progression i produktionsorienterede forløb.

Kortlægning af Dansk filmpædagogik på grundskoleniveau

Kortlægning af Dansk filmpædagogik på grundskoleniveau

Målet med denne kortlægning er at samle erfaringer, resultater og anbefalinger på det filmpædagogiske område på grundskoleniveau i Danmark.

Analyse af kortlægning af dansk filmpaedagogik paa grundskoleniveau

Analyse af Kortlægning af Dansk filmpædagogik på grundskoleniveau

Analysen har til hensigt at danne et generelt billede af de anbefalinger, erfaringer og resultater, der er repræsenteret i “Kortlægning af Dansk filmpædagogik på grundskoleniveau”.